Jak poukładać marketing
dla firmy doradczej B2B?
Case study Solveo Advisory
SOLVEO Advisory to firma doradcza z Gdańska. Ich specjalizacją jest doradztwo podatkowe i bezpośredni kontakt klienta z Partnerami,
a nie juniorami.
Jakub Walczak przed nawiązaniem współpracy tak opowiedział
o wyzwaniu marketingowym:
Przed naszą współpracą marka Solveo nie posiadała jasno zdefiniowanej strategii marketingowej.
Marketing był prowadzony w oparciu o intuicję, dobieranie różnych wykonawców i podejmowanie działań na zasadzie obserwacji konkurencji.
Dla kontekstu dodam, że kluczowe w przypadku branży doradczej jest zbudowanie zaufania do marki i ekspertów marki Solveo.
Chcemy poukładać marketing i prowadzić sensowne działania marketingowe. Takie, które przyniosą nam jakościowe leady.
Jakub Walczak, Cytat z naszego CRM-a
Strategia marketingowa ma przede wszystkim dać odpowiedź na pytanie: ,,Jak chcemy osiągnąć zamierzone cele?’’ Szukamy bardzo konkretnych i prostych odpowiedzi. Bez pustosłowia marketingowego i kilkuset stron nikomu niepotrzebnego dokumentu.
Solveo potrzebowało kilku aspektów:
Czy Solveo rzeczywiście potrzebowało strategii?
Te elementy w zasadzie składają się na strategię, której potrzebowało w tamtym momencie Solveo. Strategia to nie dokument, który ma określoną formę i elementy.
Strategia to indywidualna odpowiedź na pytanie ,,Jak chcemy osiągnąć nasze cele?’’. Za każdym razem ta odpowiedź jest inna. Tutaj mamy konkretne cele i wyzwania.
I właśnie tym się zajęliśmy w ramach naszej współpracy.
Każdą współpracę z nowym klientem rozpoczynam od warsztatu strategicznego. To 6-godzinne spotkania, które odbyliśmy w siedzibie klienta w Gdańsku.
W trakcie tego spotkania rozmawialiśmy o:
Jak pomogliśmy
poukładać marketing?
Po tych kilku godzinach stało się jasne, że główne wyzwania to:
Zbudowanie lejka marketingowego
Optymalizację strony internetowej
Zatrudnienie agencji Performance
Poukładaliśmy dotychczasowe działania marketingowego w lejek.
Dzięki temu jasno zdefiniowaliśmy wszystkie kanały marketingowe i ich powiązanie ze sobą.
To bezpośrednia odpowiedź na potrzebę generowania leadów.
Wypracowaliśmy dokładne rekomendacje dotyczące kluczowych podstron witryny internetowej.
Na późniejszym etapie wdrożyliśmy poprawki z dotychczasowym dostawcą.
Do obsługi kampanii marketingowych musieliśmy zatrudnić zewnętrznego wykonawcę.
W procesie rekrutacji wybraliśmy lokalną agencję marketingową.
Zwiększenie udziału sprzedaży B2B
Optymalizacja sklepu
internetowego
Od strategii do wdrożenia - krok po kroku
Po zatwierdzeniu strategii przeszliśmy zgodnie z harmonogramem do wdrożenia. Nasze wsparcie polega do dziś na:
Na spotkaniu strategicznym kończącym drugi kwartał współpracy podsumowaliśmy dotychczasowe działania. Jak wyglądały teraz problemy, z którymi przyszedł do nas Jakub?
Jakie efekty mamy po dwóch kwartałach?
Co dalej?
Kolejne kwartały to dalsze wdrażanie założeń strategii, obserwacja wyników i ocena efektywności poszczególnych kanałów i wykonawców. Dzięki naszej współpracy Solveo ma stałe wsparcie doradcze niezależnego konsultanta.
To dlatego mogą być spokojni, że nie wtapiają bezsensownie budżetów reklamowych.
Jak możemy współpracować?
To już zależy od Twoich potrzeb…
Strategia
To dla Ciebie, jeśli:
To dla Ciebie, jeśli:
Porozmawiajmy o marketingu Twojej Firmy
Czas zweryfikować marketing Twojej firmy i poukładać go w efektywny system pozyskiwania nowych klientów.
Umów się na bezpłatną konsultację, na której wyjaśnimy w jaki sposób możemy zwiększyć efektywność Twojego marketingu i sprzedaży.
Po wypełnieniu formularza skontaktujemy się z Tobą w ciągu 24 godzin.
Wypełnij formularz:
STRATERISE
Układamy strategie i zwiększamy efektywność.
Naszym celem jest zwiększanie przychodów MŚP. Wierzymy, że efektywny marketing to dźwignia to skalowania firmy. Właśnie dlatego doradzamy naszym klientom z działających w B2B oraz e-commerce.
KONTAKT
JDC Consulting Sp. z o.o.
ul. Podjazd 1 / 2,
81-805 Sopot
NIP 5851498209
2024 Straterise | Polityka Prywatności