Icon

Jak poukładać marketing

dla firmy doradczej B2B?

Case study Solveo Advisory

Image

SOLVEO Advisory to firma doradcza z Gdańska. Ich specjalizacją jest doradztwo podatkowe i bezpośredni kontakt klienta z Partnerami,

a nie juniorami.


Jakub Walczak przed nawiązaniem współpracy tak opowiedział 

o wyzwaniu marketingowym:

Przed naszą współpracą marka Solveo nie posiadała jasno zdefiniowanej strategii marketingowej.


Marketing był prowadzony w oparciu o intuicję, dobieranie różnych wykonawców i podejmowanie działań na zasadzie obserwacji konkurencji.


Dla kontekstu dodam, że kluczowe w przypadku branży doradczej jest zbudowanie zaufania do marki i ekspertów marki Solveo.

Chcemy poukładać marketing i prowadzić sensowne działania marketingowe. Takie, które przyniosą nam jakościowe leady.

Jakub Walczak, Cytat z naszego CRM-a

PROBLEMY KLIENTA:
  • CHAOTYCZNE DZIAŁANIA MARKETINGOWE
  • BRAK PRZEKONANIA DO EFEKTYWNOŚCI MARKETINGU
  • BRAK STRATEGII
Image
  • Wskazania, w które działania marketingowe warto inwestować.
  • Oszacowania jakich wyników należy się spodziewać.
  • Wsparcia w rekrutowaniu agencji / freelancerów do współprac.
  • Stworzenia planu działania krok po kroku - co i kiedy mamy robić, aby osiągnąć cele.
  • Systemu monitorowania efektywności - co mierzyć i jak oceniać efekty.

Strategia marketingowa ma przede wszystkim dać odpowiedź na pytanie: ,,Jak chcemy osiągnąć zamierzone cele?’’ Szukamy bardzo konkretnych i prostych odpowiedzi. Bez pustosłowia marketingowego i kilkuset stron nikomu niepotrzebnego dokumentu.


Solveo potrzebowało kilku aspektów:

Czy Solveo rzeczywiście potrzebowało strategii?

Te elementy w zasadzie składają się na strategię, której potrzebowało w tamtym momencie Solveo. Strategia to nie dokument, który ma określoną formę i elementy.


Strategia to indywidualna odpowiedź na pytanie ,,Jak chcemy osiągnąć nasze cele?’’. Za każdym razem ta odpowiedź jest inna. Tutaj mamy konkretne cele i wyzwania.


I właśnie tym się zajęliśmy w ramach naszej współpracy.

Image
  • priorytetach sprzedażowych, topowych usługach i specyfice każdej
    z nich,
  • klientach, ich obawach, motywacjach zakupowych, buyer personach,
  • dotychczasowych działaniach i efektach jakie przynosiły,
  • celach i priorytetach na najbliższy rok.

Każdą współpracę z nowym klientem rozpoczynam od warsztatu strategicznego. To 6-godzinne spotkania, które odbyliśmy w siedzibie klienta w Gdańsku.

W trakcie tego spotkania rozmawialiśmy o:

Jak pomogliśmy

poukładać marketing?

Po tych kilku godzinach stało się jasne, że główne wyzwania to:

Image

Zbudowanie lejka marketingowego

Optymalizację strony internetowej

Zatrudnienie agencji Performance

Poukładaliśmy dotychczasowe działania marketingowego w lejek.


Dzięki temu jasno zdefiniowaliśmy wszystkie kanały marketingowe i ich powiązanie ze sobą.


To bezpośrednia odpowiedź na potrzebę generowania leadów.

Wypracowaliśmy dokładne rekomendacje dotyczące kluczowych podstron witryny internetowej.


Na późniejszym etapie wdrożyliśmy poprawki z dotychczasowym dostawcą.

Do obsługi kampanii marketingowych musieliśmy zatrudnić zewnętrznego wykonawcę.


W procesie rekrutacji wybraliśmy lokalną agencję marketingową.

Zwiększenie udziału sprzedaży B2B

Optymalizacja sklepu

internetowego

Od strategii do wdrożenia - krok po kroku

Po zatwierdzeniu strategii przeszliśmy zgodnie z harmonogramem do wdrożenia. Nasze wsparcie polega do dziś na:

  • Cotygodniowych spotkaniach doradczych, w trakcie których rozwiązujemy bieżące problemy
  • Bieżącym doszkalaniu wewnętrznego zespołu marketingowego
  • Konsultacjach doradczych i szkoleniowych dla zespołu
  • Kwartalnych spotkaniach strategicznych, gdzie przeglądamy z lotu ptaka cały marketing i realizację strategii
  • LEJEK MARKETINGOWY
    Obecnie Solveo rozwija kanał na YouTube, prowadzi webinary oraz komunikację na LinkedIn. Przygotowujemy się do wdrożenia pozostałych elementów lejka - krok po kroku.
  • STRONA INTERNETOWA
    Poprawiliśmy kluczowe elementy strony internetowej w ciągu pierwszego kwartału współpracy.
  • WSPÓŁPRACA Z AGENCJĄ
    Współpraca z agencją układa się bezproblemowo. Głównie ze względu na to, że działamy w oparciu o strategię. Więc dokładnie wiemy, czego potrzebujemy.

Na spotkaniu strategicznym kończącym drugi kwartał współpracy podsumowaliśmy dotychczasowe działania. Jak wyglądały teraz problemy, z którymi przyszedł do nas Jakub?

Jakie efekty mamy po dwóch kwartałach?

Co dalej?

Kolejne kwartały to dalsze wdrażanie założeń strategii, obserwacja wyników i ocena efektywności poszczególnych kanałów i wykonawców. Dzięki naszej współpracy Solveo ma stałe wsparcie doradcze niezależnego konsultanta.


To dlatego mogą być spokojni, że nie wtapiają bezsensownie budżetów reklamowych.

Jak możemy współpracować?

To już zależy od Twoich potrzeb…

Strategia

To dla Ciebie, jeśli:

  • chcesz poukładać Twój marketing,
  • potrzebujesz strategii marketingowej,
  • chcesz zweryfikować dotychczasowe działania,
  • zastanawiasz się, dlaczego Twój marketing nie działa,
  • chcesz sprawdzić, czy Twoja strategia ma sens.
DOWIEDZ SIĘ WIĘCEJ O STRATEGII
  • brakuje Tobie wykwalifikowanego Dyrektora Marketingu, ale nie chcesz zatrudniać go na pełny etat,
  • chcesz, aby ktoś obiektywnie kontrolował marketing z lotu ptaka,
  • rozumiesz ideę ciągłego audytowania i poprawniania działań marketingowych.
DOWIEDZ SIĘ WIĘCEJ O DORADZTWIE

To dla Ciebie, jeśli:

Doradztwo

Porozmawiajmy o marketingu Twojej Firmy

Czas zweryfikować marketing Twojej firmy i poukładać go w efektywny system pozyskiwania nowych klientów.


Umów się na bezpłatną konsultację, na której wyjaśnimy w jaki sposób możemy zwiększyć efektywność Twojego marketingu i sprzedaży.


Po wypełnieniu formularza skontaktujemy się z Tobą w ciągu 24 godzin.

ZADZWOŃ BEZPOŚREDNIO: 506 600 626
Image

Wypełnij formularz:

STRATERISE


Układamy strategie i zwiększamy efektywność.


Naszym celem jest zwiększanie przychodów MŚP. Wierzymy, że efektywny marketing to dźwignia to skalowania firmy. Właśnie dlatego doradzamy naszym klientom z działających w B2B oraz e-commerce.

KONTAKT


JDC Consulting Sp. z o.o.

ul. Podjazd 1 / 2,

81-805 Sopot

NIP 5851498209


506 600 626

kontakt@straterise.pl

2024 Straterise | Polityka Prywatności